Activitat 01 (WEB) – Aran

Títol del web: Marca por hombro – Historias, análisis y curiosidades sobre marcas y branding

Url: http://www.marcaporhombro.com

CAPTURA DE PANTALLA:

captura

 

DESCRIPCIÓ DEL WEB: 

Marca por hombro és un blog sobre curiositats i novetats del món del branding, el disseny i la imatge corporativa. Ofereix articles d’anàlisi, d’història, d’evolució de logotips i de marques desaparegudes principalment d’Espanya però també a nivell europeu i internacional.

És un dels pocs blogs sobre branding en castellà i compta amb una comunitat força important de seguidors a la xarxa socials, que interactuen amb el portal deixant comentaris en els articles i aportant informació addicional al tema tractat, fet que acaba d’enriquir la qualitat dels continguts.

La redacció dels articles està pensada perquè tothom pugui entendre’ls, de manera que no es limita a dirigir-se només a una audiència especialitzada en el món del branding, sinó que ofereix el contingut a qualsevol usuari d’Internet.

 

AUTORIA:

Darrere d’aquest blog hi ha Fernando de Córdoba. No ho sabem per la pròpia web, ja que no hi ha cap apartat dedicat a l’equip, però quasi tots els articles els signa ell al final. A més, al Twitter de @Marcaporhombro veiem a la descripció que el creador és ell mateix (@gamusino).

Fernando de Córdoba és llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Carlos III de Madrid. Des de l’any 2008 ha treballat ininterrompudament en projectes de comunicació online i al seu perfil de LinkedIn té forces recomanacions d’empreses. Aquesta informació no la comparteix del tot al blog, on només esmenta que treballa per una agència de social media i els seus interessos.

En algunes ocasions altres autors publiquen articles molt concrets, però no hi ha un llistat amb tots els col·laboradors.

 

QUALITAT DEL CONTINGUT:

– Abast de la temàtica: principalment tracta sobre el branding d’empreses espanyoles, però també tracta imatges corporatives a nivell europeu i internacional de diferents productes, empreses i institucions.

– Quantitat d’informació que conté la font: els articles són força complets i a nivell multimèdia estan ben complementats gràcies a les imatges i vídeos incrustats. El nombre d’articles de diferents àmbits on es pot aplicar la imatge corporativa és bastant alt, de manera que és una bona font per obtenir informació ben variada.

– Coherència entre les seves parts: tots els articles tenen relació amb la temàtica del lloc web i generalment són d’una extensió similar i un nivell d’aprofundiment compensat.

– Actualització de la informació: el blog es va estrenar el setembre de 2011 i actualment encara segueix actiu. Generalment es publica un article per setmana, encara que poc freqüentment hi ha algunes ocasions en que no s’actualitza per falta de temps de l’autor.

 

ASPECTES FORMALS, D’ORGANITZACIÓ I FACILITAT D’ACCÉS:

Llegibilitat dels textos: excel·lent, ja que el contingut s’ofereix en lletres grises (#606060) sobre fons blanc en tot el portal, la mida és l’adequada (13px), encara que podia ser un punt més gran, i s’utilitza una variant de la família Helvetica en sans-serif, “Sintony”, que és molt clara. A més, l’ús de la negreta és encertat per destacar fragments en els paràgrafs i els enllaços són d’un color taronja que permet que destaquin fàcilment.

Organització de la informació: el web és molt senzill, ja que només consta d’una pàgina inicial on s’acumulen els articles cronològicament i des de la qual es pot navegar per l’històric a través de les pàgines numerades. El menú només permet filtrar publicacions per tres categories i no s’ofereix cap altra pàgina que s’escapi de mostrar articles. En els posts destaquen els títols i s’hi inclou la imatge destacada.

Cercador: conté un cercador simple a la part dreta superior, però no es poden fer cerques avançades. El cercador és l’integrat per WordPress, de manera que els resultats inclouen els termes en qualsevol posició en l’article.

Sistemes d’ajuda o explicacions: no hi ha apartats específics d’ajuda, però al final de cada publicació hi ha un espai per publicar comentaris. L’autor acostuma a respondre’ls quan són recents.

Accessibilitat: no té cap sistema especial que permeti l’accés a persones amb discapacitats.

 

CONCLUSIONS:

A FAVOR PER MILLORAR
  • Contingut actualitzat i de qualitat
  • Tractament de la imatge corporativa en diferents sectors
  • Proximitat amb el lector
  • Lloc web massa senzill i poc atractiu
  • Només és un blog, sense cap pàgina que pugui ampliar informació sobre el tema o que expliqui el motiu del web

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s